dimarts, 11 d’octubre del 2011

La descripció

A la clase de coed avui unes de les coses que hem estat treballant, han sigut les diferents maneres de fer una descripció d'una persona, objecte, cosa... Ara, mitjançant un ejemple els visualitzarem tots.

La cançó: Jenifer- Els catarres


La poesia visual: "La poesia visual no és dibuix, ni pintura, és un servei per a la comunicació" Joan Brossa.
La poesia: Si parlo dels teus ulls. Miquel Martí Pol
Si parlo dels teus ulls em fan ressò
cadiretes de boga i un ponent de coloms.
Els teus ulls, tan intensos com un crit en la fosca.

Si parlo dels teus llavis em fan ressò
profundíssimes coves i ritmes de peresa.
Els teus llavis, tan pròxims com la nit.

Si parlo dels teus cabells em fan ressò
platges desconegudes i quietuds d 'església
. Els teus cabells, com l 'escuma del vent.

Si parlo de les teves mans em fan ressò.
melicotons suavíssims i olor de roba antiga.
Les teves mans, tan lleus com un sospir.

Si parlo del teu cos,
del teu cos que he estimat,
només em fa ressò la meva veu,

i llavors tanco avarament els ulls
i em dic, per a mi sol, el secret dels camins
que he seguit lentament a través del teu cos

tan càlid com la llum,
tan dens com el silenci.


La novel·la: El carrer estret, de Josep Pla

Assaig: Salvador Espriu vist per Josep M. Espinàs a Relacions particulars.

Conte: Abiyoyo, explicat i cantat per Xesco Boix (traducció i adaptació de Pete Seeger)

Video: Summercat, anunci d'Estrella Damm, campanya estiu 2009.


Conclusió: Podem fer una descripció de qualsevol persona, objecte, cosa... de diferents maneres.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada