divendres, 4 de novembre del 2011

El món del Power Point

Avui, dia 3 de novembre hem començat la classe de GTIC amb un últim repàs de les nostres viquipèdia.
Seguidament hem començat a veure una sèrie de dinàmiques fetes amb el programa de Power Point. Podem dir que, els Powers Points són presentacions que es poden realitzar per fer qualsevol tipus d'activitat.

El primer que ens a presentat era una diapositiva amb el fons tot negre hi havia escrit una poema de la Cinta Mulet. En aquesta hem vist que té molta importància els color, la forma de la lletra i el fons de la diapositiva, aquest aspectes no els hem de tenir en compte per què quedi bé la presentació si no que han de donar un significat i ajudar al que jo vull dir amb el text.
A sota el poema també estava la citació d'aquest amb un color gris, ja que no es volia donar tanta rellevància com al poema o el nom de l'autor/a. Que aquest també estava de color gris però més clar. Aquesta presentació ens podia servir per a treballar els verbs, els significat de paraules noves amb infants de P5.

Amb la segona presentació, primer hem visualitzat una impressora nova, mentres tant una companya recitava en veu alta el poema que havíem vist en la presentació anterior. Quan a acabat s'ha canviat la fotografia amb un so. Aquestes dues fotografies donen reforç al text que es recita. Primer podem posar una fotografia que representi el que estem dient però la següent fotografia ha de reforçar el que diem amb el text recitat. Amb aquestes diapositives moltes vegades no s'ha de posar text ja que sempre s'ha de posar el text just i necessari. Aquí, solament hi havia una diapositiva però les dues imatges estaven sobre posades i amb les animacions podem fer que primer surti una i desprès l'altre i també posant-li so.

La tercera presentació la primera diapositiva era negra ja el Jordi no volia que veiéssim el que passaria desprès. Posar la primera diapositiva en negra fa que el públic que l'esta veient li doni més importància i atenció al que està veient, ja que no sap el que vindre desprès. Aquí va fer una transició de 4 diapositives formant una figura que era el logotip de la nostre universitat.

La quarta presentació era un esquema on hi havia un títol: ELS ANIMALS SALVATGES i a sota hi havia un punt que d'aquest hi sortien 4 fletxes on arribaven a diferents noms d'animals. Tots aquest objectes que estaven col•locats tenien una animació menys el títol i el punt negre.
Aquesta presentació la podríem fer servir per fer una presentació o conclusió d'un tema a l'aula. També ajuda a donar suport al que s'ha treballat a classe.
Aquest tipus no serveix per a explicar el temari.

La cinquena es pot fer servir per a provocar un diàleg amb els alumnes. Ja que amb aquesta es poden fer comparacions i que els infants parlin sobre el tema. També estava feta amb una sola diapositiva i tenia animacions.

Amb la sisena presentació, hi havia una pregunta: les granotes volen , amb aquesta els infants poden contestar si però després que els hi surti que no. Això ho podem fer amb les accions. Fent hipervincles amb les diapositives. Amb el power anomenem accions a tot allò que podem fer com per exemple passar una diapositiva clicant el botó dret o esquerra o amb qualsevol tecla. Aquestes accions poden tenir moltes conseqüències.

La setena presentació que hem vist era com un vídeo. Hi havia una sèrie d'imatges que formaven la paraula NO i les imatges era de noies maltractades. També portava una música emotiva de fons. Amb aquest tipus de diapositiva es vol arribar a conscienciar o posicionar unes actituds concretes sobre el tema que es presenta. Aquestes també ens serveixen per a fer una presentació i desprès poder treballar el tema presentat.
Amb aquesta hem fet referència amb l'autor Joan Ferrés que, aquest amb el seu llibre "Vídeo y educación" Barcelona: Paidós 1992, anomena una forma d'aprenentatge, a través del vídeo podem transmetre el missatge més clar i provocar emocions, per tant farem que la persona que ho vegi, explori les emocions que transmet el vídeo i així pugui captar més fàcilment la idea que volem donar.

La vuitena era una presentació més tradicional, aquesta volia explicar coses. Vam observar que amb les imatges també podem suggerir les nostres idees que volem expressar. En aquesta hi havien 4 columnes, aquestes tenien una correlació, i amb aquesta es reforça la idea que volem dir.

Amb totes aquestes presentacions he après que hi ha dos tipus de Powers Point, un de tradicional i l'altre de creatiu. Aquests s'han de saber utilitzar amb les millors eines per què siguin eficaços i ajudin aprendre als alumnes. També ens passa amb els vídeos que podem presentar hem fe tenir en compte l'ús d'aquest.

Tot seguit penjo un document realitzat per Jordi Simón anomenat 12 Propostes d'ús creatiu i multimedial del programa Power Point Doc A L

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada