dissabte, 24 de setembre del 2011

Qué és el llenguatge? Qué és la llengua?

Ahir a l'hora de COED ( Comunicació, oral, escirta i digital) vem estar parlant sobre dos conceptes, el llenguatge i la llengua.

Vem iniciar aquesta xarla a travès de la lectura de l'article de TUSON. J (1984). Lingüística.
La professora, Roser, a partir d'aquest article, ens va fer definir els dos conceptes esmentats abans.
Al inici de la classe dos o tres persones van comentar la seva opinió del que era per a ells el llenguatge i la llengua, seguidament ens vem aprofundir en el tema.
La Roser ens va fer veure que el llenguatge, és MÉS que un mitjà de comunicació, ja que l'ùnica espècie capaç de parlar, som nosltres, els ésser humans.

En les dues hores,entre d'altres coses, vem apendre els diferents elements que té el llenguatge i la diferència que hi ha entre llenguatge i llengua.

El primer que vem anomenar va ser l'organització de l'enteron, de quina manera,  el llenguatge ens permet classificar, ordenar (objectes, idees, esdeveniments, sentiments, emocions...) i reduïr les infinites percepcions de l'entorn. Això ajuda que nosltres poguem expressar tot allò que ens va passar, passa i potser passarà.
Un altre element era el pensament, aquest va lligat amb amb el llenguatge, ja que un dóna forma a l'altre. Si no es té un elevat domini del llenguatge no es podrà representar bé el pensamentament del que nosltres visualitzem del nostre entorn.
El següent element, la memòria, és el suport del llenguatge. Tot el que ens passa per el nostre pensament és el que dipositem a la nostre memòria i de tot això es forma una "novel.la", que aquesta es converteix en una història, la història de cada persona que a part de ser individual és també col.lectiva.
Finalment del que es va parlar és l'autoexpressió. No parlem igual que pensem ja que nosaltres pensem amb paraules i moltes vegades no trobem la paraula exacte per dir o definir el que nosaltres pensem.

Un dels altres aspectes que vem parlar sobre el llenguatge, era que aquest és una facultat humana ja que la capacitat de parlar és innata i aquesta des de la infància es pot desenvolupar. Podriem dir que el llenguatge és un do universal per als humans. Des de els dotze mesos els infants comencen a dir les primeres paraules i seguidament ja comencen a formar el seu vocabulari durant el seu aprenentatge depenent essencialment amb altres factors,  del seu entorn.

I per acabar vem parlar de la llengua, aquest és l'òrgan que a donat lloc a autèntics monuments de la naturalesa, ja que marca els límits dels tipus de llengües que es poden adquirir amb el llenguatge. Per això en tot el món hi han tantes llengües diferents, per què a cada lloc hi han diferents límits o formes en que es fa servir i es concreta una llengua segons l'àmbit social i cultural. 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada